jaarverslag 2020

30-06-2021

Verslag van 2020 en een blik op 2021

Ondanks COVID19, was 2020 een bijzonder en leerzaam jaar voor 2CU

2020 was een jaar dat met zoveel plannen en passie begon. Alle voorbereidingen van 2019 zouden op zijn plek gaan vallen. We zouden gaan toeren door Nederland, gezinnen ontmoeten, ondersteunen waar nodig en verbinden!

Ook in het vervolg, de tweede fase van Wij zien je Wel, zou in 2020 2CU een belangrijke rol krijgen. We zijn inmiddels op verschillende niveaus in het programma vertegenwoordigd en de groep ouderexperts en op andere wijze actief betrokken ouders van ZEVMB is fors gegroeid. Daar zijn we trots op! De organisatie wordt zo groter en kan verder professionaliseren zodat 2CU een belangrijke rol kan blijven vervullen en toewerken naar de borging en systematische betrokkenheid van 2CU en haar ouderexperts.

Op 12 maart overhandigden we de aanbevelingen voor een betere leefbaarheid van Zeer Ernstig Verstandelijk en Meervoudig Beperkte (“ZEVMB”) kinderen (18-/18+) en hun gezinnen met de werkgroep Wij Zien Je Wel en 2CU aan minister De Jonge en de kamer. Die zelfde middag nog werd de lockdown in een persconferentie aangekondigd. Nederland ging op slot en de plannen die we hadden konden grotendeels niet door gaan. Zo konden de 50 2CUBOX4U dozen en boeken ‘Langs de weg van ZEVMB’ niet meer persoonlijk overhandigd worden. Ook de avondjes uit en een exclusief bioscoop of museum bezoek kon opeens niet meer doorgaan. De roadtrip langs alle ziekenhuizen om aandacht te vragen voor de diagnose ZEVMB en hoe je dat dan het beste wèl kunt vertellen, viel in het water.

We hadden even nodig om de creativiteit de ruimte te geven en ook binnen onze gezinnen weer een juiste draai te vinden, maar dat lukte. De versnelde digtalisering van collegiaal contact heeft ook onze stichting een enorme dienst bewezen. Via de link een verslag met daarin een overzicht van wat wij in 2020 ondanks alle restricties van Corona hebben weten te bereiken en tevens ons financieel jaarverslag.

Andere artikelen

• Brandbrief: Medicatie tekorten
    Brandbrief: Medicatie tekorten 26-01-2023

Stichting 2CU stuurde vandaag namens nog 6 andere patiënten- en naastenorganisaties een brandbrief naar de Tweede Kamer om aandacht te vragen voor de steeds groter wordende medicatie tekorten.

• ZEVMB Luistertip
    ZEVMB Luistertip 17-01-2023

Zaterdag 21 januari gaan in het radioprogramma De Publieke Tribune op NPO 1 ouders van een kind met ZEVMB onder leiding van Coen Verbraak met elkaar in gesprek over lastige ethische dilemma's.

• Brandbrief: hoge energiekosten
    Brandbrief: hoge energiekosten 12-12-2022

In een brandbrief aan de Tweede Kamer schrijven tien belangenorganisaties, waaronder 2CU, dat de hoge energiekosten voor gezinnen waarin intensieve zorg geleverd wordt niet meer te betalen is. We roepen de Kamer op om met een oplossing te komen.

watermark

Steun 2CU

Help ons deze onzichtbare groep zichtbaar te maken!

Stuur 2CU een mail

Wil je meer informatie over 2CU, ZEVMB of wil je weten wat 2CU voor jou kan betekenen?

Neem geheel vrijblijvend, contact met ons op.

Stichting Complex Care United 2CU
  • info@2cu.nu