Jaarverslag

04-06-2018

Jaarverslag 2016 - 2017

Sinds de oprichting van Stichting Complex Care United (2CU, “to see you”) op 1 april 2016 is er ontzettend veel gebeurd. Dat wat begon als een hele sterke drive om verbeteringen in gang te zetten voor kinderen zoals onze zonen Bram en Thijmen en hun gezinnen, is nu in de vorm van 2CU gegroeid naar een partij die snel naam heeft gemaakt.

VISIE: de kwaliteit van leven van mensen met ZEVMB en hun gezinnen waarborgen en zorgen dat zij een volwaardig onder­ deel zijn van de samenleving.

MISSIE: mensen met ZEVMB en hun gezin zichtbaar maken in de samenleving en hulp en ondersteuning bieden ten behoeve van de kwaliteit van leven van kind en gezin.

ZEVMB: mensen met Zeer Ernstige Verstandelijke en Meervoudige Beperkingen (ZEVMB) zijn volwassenen en kinderen waarbij, door de ernst en complexiteit van de beperkingen, het IQ niet meetbaar is en die zich niet

intentioneel kunnen (voort)bewegen. Zij hebben veel gezondheidsproblemen waardoor de mogelijkheid om contact te maken en te ontwikkelen (zeer) beperkt is.

IMPACT OP HET GEZIN: ouders van een ZEVMB kind moeten hun verwachtingen steeds bijstellen.

De combinatie van continue onzeker­ heid en de voortdurende druk van de 24/7 zorgtaak maakt dat zij geen kans krijgen om een “normaal” gezinsleven op te bouwen en samen dingen te doen. Dit heeft ook gevolgen voor de broertjes en zusjes (“brusjes”).

Andere artikelen

• Brandbrief: Medicatie tekorten
    Brandbrief: Medicatie tekorten 26-01-2023

Stichting 2CU stuurde vandaag namens nog 6 andere patiƫnten- en naastenorganisaties een brandbrief naar de Tweede Kamer om aandacht te vragen voor de steeds groter wordende medicatie tekorten.

• ZEVMB Luistertip
    ZEVMB Luistertip 17-01-2023

Zaterdag 21 januari gaan in het radioprogramma De Publieke Tribune op NPO 1 ouders van een kind met ZEVMB onder leiding van Coen Verbraak met elkaar in gesprek over lastige ethische dilemma's.

• Brandbrief: hoge energiekosten
    Brandbrief: hoge energiekosten 12-12-2022

In een brandbrief aan de Tweede Kamer schrijven tien belangenorganisaties, waaronder 2CU, dat de hoge energiekosten voor gezinnen waarin intensieve zorg geleverd wordt niet meer te betalen is. We roepen de Kamer op om met een oplossing te komen.

watermark

Steun 2CU

Help ons deze onzichtbare groep zichtbaar te maken!

Stuur 2CU een mail

Wil je meer informatie over 2CU, ZEVMB of wil je weten wat 2CU voor jou kan betekenen?

Neem geheel vrijblijvend, contact met ons op.

Stichting Complex Care United 2CU
  • info@2cu.nu