Jaarverslag

04-06-2018

Jaarverslag 2016 - 2017

Sinds de oprichting van Stichting Complex Care United (2CU, “to see you”) op 1 april 2016 is er ontzettend veel gebeurd. Dat wat begon als een hele sterke drive om verbeteringen in gang te zetten voor kinderen zoals onze zonen Bram en Thijmen en hun gezinnen, is nu in de vorm van 2CU gegroeid naar een partij die snel naam heeft gemaakt.

VISIE: de kwaliteit van leven van mensen met ZEVMB en hun gezinnen waarborgen en zorgen dat zij een volwaardig onder­ deel zijn van de samenleving.

MISSIE: mensen met ZEVMB en hun gezin zichtbaar maken in de samenleving en hulp en ondersteuning bieden ten behoeve van de kwaliteit van leven van kind en gezin.

ZEVMB: mensen met Zeer Ernstige Verstandelijke en Meervoudige Beperkingen (ZEVMB) zijn volwassenen en kinderen waarbij, door de ernst en complexiteit van de beperkingen, het IQ niet meetbaar is en die zich niet

intentioneel kunnen (voort)bewegen. Zij hebben veel gezondheidsproblemen waardoor de mogelijkheid om contact te maken en te ontwikkelen (zeer) beperkt is.

IMPACT OP HET GEZIN: ouders van een ZEVMB kind moeten hun verwachtingen steeds bijstellen.

De combinatie van continue onzeker­ heid en de voortdurende druk van de 24/7 zorgtaak maakt dat zij geen kans krijgen om een “normaal” gezinsleven op te bouwen en samen dingen te doen. Dit heeft ook gevolgen voor de broertjes en zusjes (“brusjes”).

Andere artikelen

• Bloesemdag Sterrengezinnen
    Bloesemdag Sterrengezinnen 21-04-2024

Zaterdag 20 april hadden we onze eerste 2CU Bloesemdag in het Luierpark in Almere, om het leven van onze overleden ZEVMB kinderen te 'vieren'. Een fijne middag voor het hele gezin om samen te zijn en mooie herinneringen te delen.

• Symposium Tacit Knowledge
    Symposium Tacit Knowledge 18-04-2024

Donderdag 18 april werden de uitkomsten van het onderzoeksproject over Tacit Knowledge bij mensen met ZEVMB gepresenteerd in een zeer goed bezocht symposium.

• 2CU op de VeineDAGEN
    2CU op de VeineDAGEN 12-04-2024

2CU staat weer op deĀ VeineDAGEN. Wil je meer informatieĀ over ons ZEVMB Ouderplatform, ZEVMB-informatieavonden of andere ZEVMB thema's ? Kom ons ontmoeten in de Jaarbeurs in Utrecht.

watermark

Steun 2CU

Help ons deze onzichtbare groep zichtbaar te maken!

Stuur 2CU een mail

Wil je meer informatie over 2CU, ZEVMB of wil je weten wat 2CU voor jou kan betekenen?

Neem geheel vrijblijvend, contact met ons op.

Stichting Complex Care United 2CU
  • info@2cu.nu